It's been a while

I hela sex månader... Ett HALVT ÅR har jag och mina tre jenter nu befunnit oss i ett annat land, i en annan stad, med ett annat språk och i en egen lägenhet. Vi har varit med om både med och motgångar under dessa månader men nu är vi här och har mindre än halva tiden kvar och än har vi inte gett upp eller dödat varandra, hah! Den ena sliter som ett djur på jobbet men är på två platser där hon trivs riktigt bra, den andra har hittat sig ett nytt hem under större delen av tiden och fått en ny polare som hon nu delar rätt mycket av sin vardag med medans pojkvännen flyttat tillbaka till kära ön, de två sista har varit med om ett och annat äventyr och skrattat så magarna spricker samtidigt som även dom sliter på jobbet dag ut och dag in. Vi alla kämpar på och en o annan peng kommer vi allt komma hem med! Motivationen har tappats en aning då och då men det som får en att blicka framåt är allt resande och upptäckande som ännu återstår. Kan inte annat än längta ihjäl mig tills den tiden kommer. Australien, USA, Asien... Så många dröm destinationer att upptäcka och som man snart har chansen att förverkliga!! Ett halvår i Norge och jag kan med stolthet säga att jag lärt mig mycket på den tiden vi varit här än så länge. Man förstår och kan (delvis) prata ett helt nytt språk, man har lärt sig ett och annat om att betala räkningar och ha koll på mat och andra utgifter. Man har tagit mer ansvar och vuxit som person och man har lärt sig att allt inte är så enkelt här i livet men att man klarar det mesta bara man har motivationen och viljan till att försöka. Jag är med andra ord jäkligt glad över vad detta halvår har gett mig och jag är inte redo släppa taget om min nya hemstad än!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0