Hej dåå

Hej då Florida och Fort Myers nu åker vi tillbaka till New York och sen vidare hem till Sverige på tisdag.
Puss och kraaam

Two days left

Ny dag, nya äventyr. Vi ska åka iväg till en strand som heter Bonita beach och ligger cirka 20 minuter härifrån. Vi ska även besöka den andra outletten idag och se om vi hittar något ytterligare att shoppa ;) vädret fortsätter att vara fint och det är lika varmt som alltid. Igårkväll oskade det dock och blixtra rejält. Va häftigt att se men hade jag varit utanför hotellet hade jag varit livrädd... Hah!

34 grader i skuggan

När det behövs en paus ifrån solen.

25/06/2014

Dagen har varit lugn. Vi har bara legat på vår strand och solat och hängt vid hotellet. Vi testade även på någon slags ståuppbräda paddling eller vad man ska säga, kolla bilden nedan, hah! På kvällen åt vi tvärs över gatan på ett ställe som heter Charlie's boat house, riktigt god mat och världens största salladsbuffé! Nu ligger jag i sängen och ser på American got talent, så trött och seg som vanligt så ska ta och sova nu när klockan är tio ;) godnatt med eeer.

A New day

Idag har vi besökt en annan liten ö som heter Sanibel, inte långt härifrån med våran hyrbil. Kul att få se något annat och komma iväg lite. Påvägen tillbaka så åt vi även på pappas nya favoritställe "Jerry's". Där bjöds de på sjuuukt goda hamburgare!! Mums. Efter det åkte vi även till en pir lite längre bort för att se på de fina delfinerna. Vi fick även se dem på nära håll när vi åkte jetski herromdagen, vilket va bland de häftigaste vi har gjort. För er som inte har testat så rekommenderar jag det verkligen!! Nu ska vi sova och ladda upp våra brända kroppar för en ny dag med sol, hah! Godnatt.

The sun is hot

Det blev ingen krogrunda ikväll, värmen tar kol på oss så man orkar knappt vara ute. Vi åt istället mat med familjen i stan och tog en mjukglass i deras hamn innan vi tog coola bussen hem. Kort tog vi i alla fall eftersom att vi ändå hade klätt upp oss o allt ;)

23 juni 2014

Förstår inte hur det ännu kan göra ont...

Livet i Florida

Tiden springer iväg här i Fort Myers. Vi går upp runt åtta/nio på morgonen, solar på playan på dagen och försöker variera oss med något annat kul på kvällen. Sen går vi och lägger oss tidigt och sedan är det en ny dag...

Imorse gick jag upp tidigt och sprang en vända, det är sån hetta här så det kändes som att jag va påväg att svimma påvägen tillbaka.... Har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, haha! Jag älskar denna värme men efter att ha legat på stranden 4 dagar i sträck så orkar man inte så mycket mer. Sitter just nu utanför hotellet i skuggan och lägger brännan lite istället för att pressa! Ikväll ska vi in till den så kallade "stan" och äta lite god mat, sen ska jag och sis stanna kvar och se om vi kan hitta någon krog att sätta oss på, vi börjar bli lite rastlösa så kul att få göra något annat och förhoppningsvis träffa lite nytt folk i vår egen ålder, bara äldre här på hotellet ... ;p

Snyggingen i sin solstol! Haha.

Jag i sköna skuggan med mycket solkräm på näsan!

Före - Efter

En springtur på stranden i Florida...

Åkt vattenskoter idag

När lillen har kameran...

Summer paradise

Internet på planet

Fett niiice. Planet är försenat en timme så vi är inte framme i Forth Mayers förens efter åtta men vad gör det när man har godis, musik och internet på vägen dit.

On our way

Hej då New York för 10 dagar och hej till Florida i 10 dagar! Äntligen blir det lite sol och bad!!

Den häftigaste kvällen i mitt liv

Vänta bara tills ni ska få se alla mina hundra bilder jag tog med kameran ikväll, magiskt!!

Last day

Igår gick vi till Soho och shoppade lite. Köpte lite snygga underkläder på Viktoria Secret. Nu börjar vi bli slitna och trötta efter allt gående så vi va inte där så länge innan vi tog läskiga tunnelbanan tillbaka. Hah! På kvällen åt vi på ett häftigt ställe uppe på en takvåning men utsikt över New York tillsammans med familjen Bark. Taket snurrade så man fick se hela utsikten medan man åt. Grymt häftigt och världens godaste buffélunch + efterrätt!

Idag blir det Calvin Klein och Tiffanys innan vi ska sätta oss i central park och njuta av värmen. Ikväll är vår sista kväll här för ett tag då vi drar vidare till Florida imorgon. Så vi ska avsluta med en Broadway show och sedan sätta oss på ett mysigt ställe på time square och bara njuta. Ska bli grymt häftigt att få se Rock of Ages!!

Shopping

Dagens

Båtturen runt New York idag va jättehäftig!! Vi fick se frihetsgudinnan, kändishus, twintours, Broklyn Bridge och två andra broar, vart Titanic skulle ha gått i land, platser där dom spelat in Spinderman bla och mycket mer!! Det skadade inte heller att det var strålande sol och upp mot 27 graders värme om inte mer. Röda är vi dock nu men hoppas på att det lägger sig till imorgon. Vi har verkligen gått runt överallt nu och fått sett så otroligt mycket som finns här. Trots att man är mör i bena efter cirka 4 mil på dagar så har det varit sååå värt det!! Jag bara njuter och försöker att ta in allt. Efter båtturen besökte vi även Ground Zero som jag berättade om igår. Minneslunden där twintours blev kraschade och tusentals människor dog.... Både hemskt och vackert att se på samma gång, kan inte förstå hur dom har lyckats bygga allt det och att de nya byggnaderna redan är påväg upp. Fantastiskt att se!!

Goodnight New York

Efter elva timmars shopping säger vi nu godnatt. Nu har vi även bockat av top of the rock, central park och sett Empire State Building på nära håll, det ni! Imorgon blir det en båttrip runt frihetsgudinnan, Brooklyn bridge och sen ska vi även åka till ground zero och se minneslunden av twintours. Kommer återigen bli en spännande dag!

New York baby

Vi är nu i New Yoooork. Igår reste vi hela dagen och det tog väldigt lång tid men det va de värt. När vi kom fram så letade vi upp vår lägenhet som vi trodde va mycket värre än vad den va, tänk er tjejen i cayote uglys lägenhet typ, den känslan får man när man kollar upp utanför och går upp för alla trappor, haha! Men när man väl kommer in här så är den väldigt fin. När vi lämnat av våra väskor så gick vi ut och åt och tog en promenad genom New Yorks gator och torg. Det häftigaste va helt klart när man kommer till Time Square och får se allt man så många gånger bara har sett på film... MÄKTIGT! Vid halv fyra på natten gick vi och la oss i svensk tid (22.00 här) så trötta va vi!

Idag ska vi upp i Top of the Rock, är orolig för mig, Mikalea men framförallt mamma som förmodligen kommer svimma där upp ;p vi får se hur de går, men spännande är det! Ha en bra dag, det ska vi ha!

Då lyfter viii

Vi sitter nu på Arlanda och väntar på att få gå på första flyget mot New York. Vi ska mellanlanda i Helsingborg innan vi får åka vidare så nu blir det bara en timmes flyg. Resan har gått bra hittills, vi bodde på scandic inatt där vi även stannade sist innan vi åkte till Thailand. En grymt fint hotell verkligen, synd att vi inte hann njuta så mycket av det menmen. Vet inte hur mycket jag hinner med att skriva under dessa tre veckor så ni får ha det så bra så ses vi snart igen Gotland. Nu ska jag njuta av en oförglömlig resa!!!!

Världens bästa vänner

3 years ago

Lillen börjar bli stor

Lillasyster och hennes kompisar är nu på bal och upplever deras sista dag på solberga. Kommer ihåg den känslan och den dagen så väl. Oj så roligt vi hade allihopa och jag hoppas att hon får uppleva samma sak ikväll!

Tofta och glasshäng

Låt mig få uppleva dessa dagar igen

Reunion

Nu har sommarschemat rullat igång och idag fick jag hoppa in och jobba från 06-13. Bra med pengar och härliga arbetskamrater så dagen gick väldigt snabbt! När jag kom hem stylade syster om mig rejält, ögonfransarna färgades, en silvertoning las i håret och en braa bit hår klipptes av. Väldigt ovant att de mig själv i såhär kort hår men jag tror ändå att jag kommer att trivas rätt bra i det. Roligt med en makeover och håret har aldrig mått bättre! Mot kvällen hann jag sola, köra Mikaela och Calle till flygplatsen och köra cirkelfys ute med Friskis innan jag mötte upp min saknade Josefine på stan. Oj så länge sedan de va vi sist sågs, vi hade ett helt år att ta i kapp så tre timmar spenderade vi ihop nere på strandpromenaden och sedan gick vi en sväng innan vi åkte hem. En jättemysig dag och kväll verkligen! Halsen och kroppen är ännu sliten sen studenten så nu ska jag sova i tid och ladda upp inför imorgon då det förhoppningsvis blir Toftabeach med brudarna, sååå som jag har längtat!!

Mitt nya jag

This is going to be the best day of my life

Har så mycket att berätta för er om allt som har hänt under de här tre senaste veckorna. Har varit en hektisk men superrolig tid som jag försöker njuta varenda liten sekund av. Har blivit mycket festande med mina vänner och jag har nu blivit en fri fågel som ska ge mig ut i världen på egen hand. Har även varit på vänners studentmottagningar och haft min egen igår med underbara släkten och med min vänner. Denna bubbla jag lever i har varit såå bra och vill aldrig att den ska ta slut!!

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN,FÖR JAG HAR TAGIT STUDEEEENTEEEN, FYFAN VAD 95:ORNA ÄR BRAAAA!!!

Student 2014

Lyckan man kände igår va obeskrivlig. Ett minne för livet!!

Take me to the candy shop

Ses nere på Wisbystrand imorgon gott folk. Dags för mig att ta studenten. NU KÖR VI!!!!!