2015

Sista dagen på år 2015... Som vanligt ställer jag frågan - vart har de här året tagit vägen och hur kan de ha gått så fort?! Blir lite skrämd över hur snabbt tiden springer iväg... Men det är väl också pga av att jag haft ett riktigt bra år och haft kul längst med vägen. Förra året var riktigt tufft för mig och nära o kära av olika anledningar men vi tog oss igenom det och bytte de onda mot de goda detta år. Länge sedan jag mått såhär bra och varit såhär lycklig utan något som hindrat mig. Skönt att veta att livet kan ändras åt de bättre! 

Hur ska jag då sammanfatta detta år, vad har jag gjort? Året började med mina sista månader i Oslo, jobbade en hel del och började säga hej då till mina vänner där, flyttade sen hem igen i början på juli men innan dess reste jag hem till ön och överaskade då min kusin Tove som tog studenten. Hade en underbar vecka hemma och ett oväntat möte med någon ny. Den killen som nu är min pojkvän och som jag delar min vardag med. Den veckan glömmer jag aldrig, kan varit en av de bästa på hela året!! Flyttade sen hem som sagt 3 veckor efter det. Började jobba på maxi direkt och körde hårt så länge jag orkade. Hann även med kallis, Tofta, husvagnslivet på snäck någon dag, Fårö med otursväder i år, besök hos mina små kusiner som växer som bara den, fick också den stora äran att bli fadder till lilla Malte vilket jag kommer att vara tacksam för livet ut!! Umgicks även mycket med vänner, familj och Emil. I slutet på sommaren bestämde sig jag, Tove, Gustav och Emil för att åka på en charterresa tillsammans så vi tog oss till Karpathos i Grekland i en vecka. Hade det hur bra som helst och bara njöt varenda sekund utav det. Kom sen hem och jobbade mina sista pass på maxi i två månader framåt innan jag och Frida fyllde 20 och hade världens brakarfest som också blev vår sista på ön innan vi packade våra väskor på nytt och begav oss ut i världen. Den 9 oktober hamnade vi i Sydney, ovetandes och lite nervösa över hur vi skulle klara oss i över två och en halv månad på egen hand i främmande länder. Men det gick ju som en dans på rosor och vi lyckades ta oss igenom Australien, Nya Zeeland, Fiji, Hawaii och LA galant! Och OJ så kul vi hade och vilka upplevelser vi fick vara med om. Minnen jag bär med mig livet ut med min sistaaah Bull!! - bäst! 
Kom sen hem ifrån resan för cirka en och en halv vecka sedan och har haft fullt upp sedan dess. Spenderat mycket tid med familjen, släkten, grannarna, Tove och Emil.  Som jag längtat efter dom alla, världens bästa människor!!! Hade en underbar julafton med dom och även så juldagen som även spenderades med tjejgänget och Emils kompisar, riktigt lyckad kväll de med trots lite små minnesluckor... Hah! ;) 
Har även efter hand flyttat in mina saker i Emils lägenhet och hoppas nu på mycket jobb framöver så att jag kan få dela den med honom. Trivs så otroligt bra här!! 

Och nu va vi då redan framme på slutet och nyårsafton ska firas ordentligt! Ska göra champagnefrukost till mig och Emil sen åker jag nog bort till familjen en stund och är där, sen ska jag möta upp tjejerna och handla inför kvällen då vi ska vara hemma hos Nelly och fira med hela tjejgänget, Emils gäng och några till. Lär bli en grymt bra kväll och är så taggad!! Ser fram emot att möta dig 2016, låt de fortsätta lika bra som detta år. 






















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0