Gotland

Uppdatering ifrån resten utav veckan på ön kommer, håll ut, hah! Men har inte haft tid sen jag kom tillbaka än o kastades in i vardagen o jobb med en gång. Får försöka hinna med lite ikväll men tills dess så har ni bilder häär!! 
 
Torsdag - Började morgonen med en långpromenix till maxi med jantemannen. Jag har fått veta att jag ska jobba i kassan i sommar och inte på kolonial som tidigare år så skulle in o prata med chefen om schema osv men såklart så va min tajming dålig o han va inte där... Vill verkligen ha schemat nu så jag kan börja planera min sommar o få börja öva lite inför kassan som jag inte kommer ihåg ett dugg, de kommer sluta bra det här, hah.
Efter promenaden gjorde jag mig iordning o cyklade in till stan för att möta upp saknade Josse. Vi kollade runt lite på stan o satte oss ute i solen på donken med en glass i handen. Skönt att få ses o prata av sig, va över ett halvår sen sist. Mot kvällen åt jag mat med familjen och sen hämtade jag upp sjukligen Nells tillsammans med jantemannen och åkte ut till Tofta, sååå mys. Mitt favoritställe med bra sälskap o solnedgång, inte mycket som slår det.








Fredag (studenten) - Äntligen va dagen här och det va Toves tur att få känna på den där obeskrivliga lyckan som man aldrig vill ska försvinna. Och oj vad bruden körde, så glad o så full av energi. Va såå stolt när jag fick stå där o se på, är så glad för hennes skull, så som hon och alla de andra har slitit under dessa år. Efter utspringet och tårstoppet på öster så cyklade jag hem o satte mig på terassen o åt gillat tillsammans med familjen, Ola och Anna och Fredde o Sanna. Så mysigt att ha gänget samlat igen, bara min älskade syster som fattades och grabbarna Georgsson. Men snart så, då är vi alla på plats igen... LÄNGTAR!
Vi hann även svänga förbi Toves stopp som va på våran gata innan jag och lillen åkte bort till Nells och resten av tjejerna för att hänga i rondellen där de va fullt av folk som man kände. Superkul! Där körde även alla vagnar ett antal gånger så va perfekt ställe att hänga på. När kylan hade tagit över kroppen så splittrades vi upp och jag drog vidare till grabbgänget hemma hos Jacob Cederlund, senast jag va där va på våran student så det kändes att komma dit, så många minnen ifrån den dagen... Och ännu roligare va det när alla mina killkompisar va där som jag knappt träffat sen dess heller. När tiden rullade mot elva så åkte jag och Emma o mötte upp Josse och hennes kompisar för att sedan ta oss ner till Gute. Så kul att få se alla glada studenter och min älskade Tove som va riktigt sliten när hon äntligen kom in, hah! Men det ska man va för de är ett tecken på att man haft kul och kört gärnet hela dagen. Hon drog hem rätt snabbt och även Josse o tjejerna försvann så jag stannade kvar med Jocke och Toves kille och hans kompisar, vi dansade loss o tog ett par drinkar - en riktigt lyckad dag o jag va nog lika glad som alla studenter ändå så kände mig nöjd! ;)
 





Lördag - Ja då va det bara dags att tagga om på nytt och hämta upp Tove för att ta oss ut till Gustavs studentmottagning ute i Roma. Där bjöds de på pizzabuffé och en god marängtårta och massa alkohol till dom som drack, jag körde o va nykter men hade grymt kul ändå!! Vi minglade bland massa nytt folk, körde kubb o stövelkastning, dansade och sjöng. Va nog den bästa mottagningen jag varit på, hade sååå kul och alla va så öppna och trevliga, att dom va galna och körde all in va ju även de pricken över i:et, hah!
 









Söndag - Då hade redan en vecka gått sen jag anlände till ön och det var dags att säga hej då till alla igen men först så va det såklart Tovis studentmottagning som jag inte kunde missa!! Dom bjöd på god mat och mingel. Jag lekte en del med Lucas och hämtade ballonger från "ballongträdet" som vi ville få att flyga, haha. Min söta lilla kusin, önskar att man kunde få träffa dom oftare... Hann även trycka i mig lite snabbfika innan jag fick springa till bilen och skynda oss till flygplatsen. Resan gick smärtfritt hem (tack och lov) så vid halv elva tiden va jag tillbaka i lägenheten igen.
 





TACK FÖR VECKAN GOTLNAD, ALLA VÄNNER, SLÄKT OCH FAMILJ. HADE VÄRLDENS BÄSTA VECKA TACK VARE ER, VI SES SNART IGEN - KOS O KLEM.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0