Vår dag...

Tryvann stod på schemat idag ja, och vilken dag vi varit med om.... Vi startade vid nio imorse och kom på plats vid tio. Väl där så hyrde vi all utrustning vi behövde och liftkort vilket gick på hela 820kr var... Det sved i plånboken men det va helt klart värt det! Vi fick åka i en hel del backar och under fyra timmar så hann det ske en hel del. Jag drog med Frida i skogen och det gick väl helt okej förutom när vi kom till en sväng med isig rampvägg och jag stannar till direkt efter för att se hur det gick för henne men då kommer hon i full fart och kör rätt in i mig så jag ramla, haha! Fortsättningsvis så åkte vi sen ner och kom till en korsning där det stod mellan att åka ner till liften eller köra åt andra hållet och se vart vi hamna. "Det blir kul!" Och ja kul blev det, vi kom ut i längdskidspåret bland alla längdskidåkare och fick ploga oss fram på hal is för att ta oss tillbaka till liften. Två små barn kollade på oss och sa "men titta, det där är ju inte längdskidor, dom åker slalom" hahah. Vi tog oss äntligen fram och fortsatte åka något åk tills vi mötte upp vår vän Stian och åkte lite funpark. Det sista åket körde Frida i förväg och vi tappade bort varandra. När jag och Stian kom ner och upptäckte att Frida aldrig kom så fick jag panik och ringde. Då berättar hon att hon ramlat och inte kommer ihåg hur eller knappt vet vart hon är. Vi skyndar oss dit och där står hon helt i chock och fattar ingenting. En engelskman hade sett henne ramla och berättade att hon rullade ner för backen, cirka fem meter men att hon är okej men bara rädd och i chock. Men efter att Frida upprepar samma saker om och om igen till mig så  bestämmer vi oss för att åka ner och be dom kolla upp henne. En ambulansman konstaterar att hon fått en mindre hjärnskakning men att det inte är någon större fara. Nu ska hon bara vila och undvika tv, mobil och att sova allt för mycket... 

Vilken dag som sagt och vi har lärt oss att aldrig mer prioritera pengar framför säkerhet, hjälm är oerhört viktigt och en gång utan är en gång för mycket. Frida mår nu bra och har återhämtat sig snabbt så ni behöver inte vara oroliga. En händelserik dag blev det i alla fall med mycket skratt, lite tårar och en erfarenhet för livet! 

























Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0