hej 2015

2014, summeringen av det gångna året är lång. Jag har varit med om både de bästa och det tuffaste året i mitt liv skulle jag tro. Det roligaste har helt klart varit studenten och den lilla bubblan runt om det, har nog aldrig mått så bra och varit så lycklig som under junimånad. Inget kommer någonsin att kunna toppa den glädjen man kände då och den härliga känslan av att känna sig fri och bara njuta av det sista skolåret i ens liv. (bortsett från högskolan sen då.. ;)) Ett till underbart minne jag har är när jag åkte till Uppsala för att träffa sis och gå på Gavin Degraw konsert ihop, han var riktigt jäkla grym och jag är så glad att jag fick dela det minnet med henne. Även USA resan med hela familjen är svår att slå, fick se New York city och bo på Manhattan mitt vid Time Sqare, gå på broklyn bridge och broadway, stå på the top of the rock och sola i central park. Sånt jag alltid drömt om men aldrig kunde tänka mig skulle hända. Jag gjorde en ny tauering som kommer att betyda mycket för mig livet ut. Jag fick spendera en vecka utav julen hemma på ön med dom personerna som jag älskar mest, nämligen min älskade familj och min underbara släkt. Jag fick äntligen gå ut på krogen och utnyttja sommaren till max. Umgås med mina fina vänner och höra om allas framtidsplaner efter studenten. Ja listan är lång...! Min största händelse är att jag flyttade hemifrån, till ett annat land jag inte visste så mycket om och med ett nytt språk jag inte fattade ett drit av i början, hah! Men det här är en stor erfarenhet jag kommer att bära med mig resten av livet och vara stolt över. Att jag även fick med mig mina tre närmsta vänner och bo tillsammans med dom är något jag inte kan va mer än glad över, tre personer som alltid kommer att vara ens vänner för livet! Men sen har det även haft sina motgångar, jag fick uppleva den värsta smärtan jag någonsin känt, att mitt förhållande tog slut med personen som va min andra halva och som jag upplevt så många minnen och år med. Har nog slått nytt rekord i att gråta under detta år i alla fall, hah... Dödsfallen är något som har förändrat mitt och andra i min närhets liv. En av mina närmsta vänner förlorade sin finaste mamma, och jag förlorade min morfar som jag aldrig fick chans att spendera tid med och lära känna på riktigt... Även ätstörningar har fortsatt ta över människor i min närhets liv som har varit och är otroligt tufft att se och vara med om, något man känner sig hjälplös över och inte vet hur man ska kunna bota.
 
Så summeringen av detta år då, ja som ni ser så finns det både lite av det goda och av det onda. Men det jag har lärt mig mest är att verkligen ta vara på livet och de personerna man har. Du lever bara en gång och det ska inte spenderas till att lägga energi på sånt som är dåligt och som förstör för en själv. Vi alla förtjänar bättre än så. Därför hoppas jag att 2015 blir en start på något nytt och bra. Vill se glädjen och lyckan i andras ögon igen och uppleva nya saker och ge mig ut på nya äventyr i världen. 2015, dig ska jag göra till något bra!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0