Do something

Varje dag när jag går till jobbet så möter jag en kvinna som sitter på gatan och fryser. Hon ber om pengar till henne och hennes familj, jag tror inte heller att hon har någonstans att bo... Jag som många andra går bara förbi för sånt här och endast hälsar men för varje gång jag ser henne så skär dig sig i mitt hjärta, ingen ska behöva bo på gatan, alla människor på denna jord förtjänar ett hem att bo i! Jag kan inte göra mycket för henne men jag köpte i alla fall en påse med boller och gav 100kr så hon kan ge sig själv och hennes barn mat för åtminstonde en dag eller två... Hon blev så otroligt glad och tackade mig med gråten i ögonen "thank you so much, you are a very kind girl, thank you!!" Detta sa hon samtidigt som hon kysste min hand och pekade på bilden hon har av sina barn. Att veta att jag gjorde skillnad, endast om det bara va för en stund så gjorde det min dag. Att få hjälpa någon även om det bara är en liten sak som att ge det jag gav så fick de mig att må bra. Något vi alla borde bli bättre på, så gör något du också!
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0