The story that has to end

Jag, Frida och Hedvig har nu bokat vår sista resa hem till Sverige o till vår älskade ö. Den 2 juli dyker Hedvig upp igen och jag o Frida kommer med kvällsbåten den 29 juni. Slår mig allt mer nu hur lite tid vi har kvar här i Olso och är splittrad över den tanken att vi snart ska lämna allt det här... 
Mitt älskade jobb på Meny, alla underbara arbetskollegor jag lärt känna o vissa som blivit mina vänner för livet, Andreas min "broshaa" o Julius vår gamla "Mr Fix it". Nordstrandbad, Holmenkollen, Frognerparken, Aker Brygge, byn, Ekeberg, Munkelia... Ja listan är lång. Vi har hunnit med så mycket roligt under tiden vi varit här och utnyttjat de få lediga dagarna vi haft till max. Vår lilla lägenhet där vi fyra bott tillsammans i över 7 månader nu trots att en funnit sig ett delat andra hem. Men vi har hållt ihop och vi har klarat det här tillsammans i både vått och torrt. Vi har skrattat o vi har gråtit, lärt oss en massa nya saker om allt ifrån mat o hyra till norska o att ta sig i kollektivtrafiken o genom en storstad. Vi har lärt oss att vår bästavän är firstprice och att tillbud är som att shoppa loss på Ikea, vi har också lärt oss vad den norska betydelsen för "rolig" är och att "bärs" kanske inte är det bästa ordet att använda när du ska beställa in en öl. Vi har också valt att gå i två och en halv timme klockan fyra på natten med hjälp av en gps och suttit frysandes klockan halv fem på morgonen i en halvtimme i Helsfyr för att sedan vänta på den sista bussen som tar oss hem - taxi? Pff vad är det? 

Ja kort och gott så är jag nog inte ensam om att säga att vi lämnar Oslo med en liten klump i magen, för fan vilken lärdom det här har givit oss och oj vad vi ska ut och resa mycket nu när det här har tagit sitt slut. Vi hoppas att Simpan fortsätter håller ställningarna här åt oss efter att vi har åkt och att även hon sedan tar med sitt pick o pack och kommer hem tillslut. För vad vore ön utan alla Oslobrudarna samlade? 

Thank you and goodnight Oslo, tur att jag har lite tid kvar att spendera med dig för jag är allt inte redo att lämna dig än! 




Gunilla
2015-04-23 @ 12:04:48

Oj..nu gråter jag här..känslosamt inlägg!! Jag har tänkt mycket på just hur kluvet det är för er att komma hem och att lämna! Ni har varit fantastiska! Allt ni har klarat har gett er erfarenheter och minnen för hela livet!! Tillsammans är ni starka! Vi saknar er alla! Ses den 8-10 maj hoppas jag <3 Kram från Gunilla

Gunilla
2015-04-23 @ 12:04:49

Oj..nu gråter jag här..känslosamt inlägg!! Jag har tänkt mycket på just hur kluvet det är för er att komma hem och att lämna! Ni har varit fantastiska! Allt ni har klarat har gett er erfarenheter och minnen för hela livet!! Tillsammans är ni starka! Vi saknar er alla! Ses den 8-10 maj hoppas jag <3 Kram från Gunilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0