vackra Oslo

Bilder från i förrgår då Julius (Mr. Fix it som vi kallar honom) visade oss runt i stan. Vi gick vid Carl Johans gatan där det kryllade av folk då det va bokfestival och lördag. Vi fick även se vackra slottsparken och Akerbrygge som det heter. Kändes som en riktig härlig sommardag i juli då värmen stekte på och alla uteställen va fullt av folk, riktigt härligt att se! När vi kom hem ställde jag och Julius oss i köket för att göra en god pastasallad till oss alla. Gryyymt god blev den. Så lyxigt att vi ännu har chans att äta lite god mat. Glad att vi handlade med oss en massa i Sverige innan vi kom hit, helt klart värt det! På kvällen taggade vi tjejer igång för att sedan bege oss till stan på hemmafest hos en tjej som Frida har lärt känna via barnhage och hennes kompisar som bodde i ett (smutsigt) kollektiv. Vi va glada över att vi bor här nu om man säger så, hade aldrig klarat av att bo där... haha. Jag och Hedvig tog sista tunnelbanan hem vid 00.20 medan Frida stannade kvar vid dom andra och sedan mötte upp Simone, Emanuel och Joel för att stanna hos dom.
 
Igår va det väldigt lugnt. Vi såg på film och mysade ner oss på soffan i stort sett hela dagen.
 
Idag börjar en spännande vecka för oss alla då det står några intressanta intervjuer på schemat och svar ifrån olika arbetsplatser om lediga tjänster. Jag går och väntar på att Meny ska höra av sig och meddela att jag fått jobbet, vore sååå underbart att få höra det och äntligen sätta igång med något på riktigt! Under tiden tänkte jag ut och springa lite i det härliga vädret och komma på något annat kul att göra förhoppningsvis.
 
Vill även gratta bästa farfar på sin födelsedag idag, hoppas att dagen blir bäst för dig där hemma. Sänder en stor kram till dig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0