finaaally

Startade morgonen med en skön sovmorgon. Sen drog jag och Frida iväg för att fortsätta vårt jobbsökande. Jag bockade idag av Ryen, Tøyen och Carl Berners plass där Mikaela jobbade förut. Träffade även på en trevlig främling på vägen som hjälpte mig hitta tillbaka och visade mig till en Kiwibutik som han trodde sökte folk och där han även hade en bra kompis som va chefen på stället. Killen jag träffade på låtsades vara min vän och sa en massa bra saker om mig så att jag förhoppningsvis skulle få lite fördel bland alla sökande. Jättesnällt verkligen!! Efter en lång dags sökande så återvände jag hemåt och åt lite mat med tjejerna. När jag sedan såg på mobilen efter en stund så hade jag fått mail ifrån chefen på mataffären Meny i Lambertseter där jag helst av allt ville va. Ringde upp henne på en gång och fick veta att jag ska få komma på intervju nu på fredag. Hoppas verkligen på det bästa nu, hade blivit sååå glad om jag fick det!! Ligger bara fem minuter härifrån och i ett stort köpcenter som är kämpefint! ;)
 
Övriga medlemar i familjen har också varit utspridda på olika håll idag. Frida fick ett samtal imorse ifrån Barnhage som ville att hon skulle komma på intervju imorgon förmiddag. Så nu kommer hon förhoppningsvis få lite extra inom vikariepolen. Hedvig skulle iväg och jobba men efter att ha hoppat på tåget, köpt en biljett till nästa och precis klivit på så ringer hennes chef och säger att hon inte ska jobba idag och frågar om hon kunde jobba på måndag istället... Hon tröst tog en glass påvägen hem i alla fall sen va hon glad igen! Simone är arbetaren i minifamiljen så hon är nu på Expresso house och köttar ett nio timmars pass!
 
Ikväll blir det lugnt, vi ska se idol och mysa ner oss på soffan. Ha en bra måndagskväll!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0