tja tja bloggen ;)

Ska nu försöka skriva ikapp allt det ni har missat ifrån helgen. I fredags jobbade jag på som vanligt tills klockan slog tio i åtta och en konstig person med skynke över sig kommer och handlar av mig, kunde varken se ansiktet eller kroppen. Blev skit rädd och va beredd på att bli rånad eller något liknande, personen köper en liten minigodis som jag hinner blippa in innan hon tar av sig masken och visar sitt ansikte som visar sig vara min älskade storasyster. Blev så chockad så det fanns inte och brast i tårar medan jag fick springa fram och krama om henne. 1,5 månad ifrån varandra och utan en blekaste aning om att hon skulle dyka upp just då så gjorde hon hela min dag, min vecka och min månad. Aldrig varit så glad för en sådan fin och bra överraskning!! Fina tjejerna Nelly och Amanda var också på besök som planerat och tillsammans med mina tjejer och andra norskar och svenskar så firade jag världens bästa födelsedag. På dagen åkte vi tjejer in till stan och kollade runt lite, alla fick med sig lite shopping hem innan vi satte oss och åt Mikaelas goda fika som hon hade bakat. Tiden sprang snabbt iväg och snart satt vi och åt världens godaste mat innan gästerna började rulla in och festen drog igång. Vi körde kortspel, beerpong och sjöng och dansade hela natten lång. Söndagen spenderade vi uppe på toppen av Holmekollen ungefär, Mikaela visade oss en jätte mysig fjällstuga som vi tog en fika vid och tog en massa härliga kort. Vi gick även en liten promenad för att kolla vart man åkte kälke någonstans som jag och tjejerna har bestämt oss för att göra i jul. Enligt min syster så tar det över en halvtimme att åka ner för backen och är det bästa hon har gjort här i Oslo så det kan vi bara inte missa!! På kvällen var vi trötta och slitna så vi tog med oss godis och popcorn in till grannen för att se på minibion, vi såg den bra men hemska tsunamifilmen Impossible. Rekomenderar stark för er som ännu inte har sett den!
 
Idag begav sig gänget hem igen. Amanda och Nelly drog redan imorse men syster va som tur var kvar under dagen som bara hon och jag fick spendera ihop. Väldigt skönt och välbehövligt! Vi åkte till platsen hon och Calle bodde på när dom va här för tre år sedan och sedan stället hon jobbade på inne i stan. Hann även med banken och en mysig fika hos Simone innan hon var tvungen att bege sig till flyget... Har nog aldrig varit så jobbigt att säga hej då till henne, vill redan ha henne tillbaka!!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0