första advent

En riktig mysig dag har jag och tjejerna haft. Vi började dagen med en lång sovmorgon till halv elva tiden, Simone stackarn gick upp tidigt för att jobba och Bosse som varit på besök över helgen påbörjade bilresan hem... Jättekul att ha honom här, så kul att få se tjejerna med sina familjer igen. Hedvigs va här förra helgen men dom hann jag tråkigt nog inte träffa på grund av jobb och så bodde dem på hotell. Men Simones pappa har bott hos oss sen i torsdags så honom har vi hunnit träffa! Så kul att även få lite leveranser hemifrån varje gång någon kommer, man känner sig som ett barn på julafton igen. Denna gång fick vi medskickat massa julmys som en adventsljusstake, tre olika glögg, pepparkakor, skumtomtar, julkalendrar osv ifrån fina Hallgrens och mamma skickade med mina träningskläder hemifrån och från henne fick jag även med mig massa julpynt sist jag var hemma på ön. Nu har vi riktig julstämmning här tack vare dom och det uppskattar vi otroligt mycket!
 
Men tillbaka till dagen, vi åt en god frukost och tog det lugnt på soffan innan jag började förbereda inför lussebullsbaket och gjorde degen som skulle stå och jäsa ett tag. Under tiden gick vi en promenad till Lambertseter för att hitta en julmarknad vi hade hört om. Det visade sig vara inne i ett stort hus som jag tyckte liknade Pipps villavillekulla, haha! Jättekul att få se något annorlunda. Det var en massa gummor som hade stickat massa vantar, raggsockor och olika typ av saker. Önskar att man själv vore så duktig på sånt om några år, får be farmor lära mig hur man gör. Påvägen tillbaka så besökte vi även kyrkan för att kika in och se hur den såg ut, väldigt vacker och fin. Vi plockade även med oss lite mossa som vi la i vår ljusstake. När vi kom hem igen så satte jag och Hedvig igång att göra lussebullarna klara, dom blev godkända av gänget! Resten av kvällen har jag lagat mat och skypat med saknade Tove. Vill så gärna att hon ska vara hemma i jul när jag kommer, julafton kommer inte att kännas desamma... :( Nu är det exakt tre veckor kvar tills vi får återvända hem igen över en vecka och vi alla ser fram emot det så mycket. Nu ska vi ´jobba på in i det sista tills semestern är här, lets do this!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0