Resan

Så va man tillbaka på lilla ön igen, hade jag fått bestämma så hade jag gjort om resan igen och inte åkt hem! Har haft det så otroligt bra hela veckan. Från det jag skrev senaste så avslöt vi stockholmsresan med att åka till Cosmonova och se en kortfilm om rymden. Grymt häftigt ställe trots att vi tjejer som va ute kvällen innan somnade i salongen... Hah! Innan jag och Frida begav oss till Eskilstuna så satte vi oss i Kungsträdgården och solade ett tag. Grymt fint där såhär års när alla blommorna hade slagit ut. 

Nästa resan gick som sagt mot Eskilstuna där vi blev bemötta av Johanna, Amalia och Jonna. Dom visade oss runt inne i stan och sen satte vi oss på Waynes och pratade ikapp allt som har hänt under de åren vi inte har setts. Jättekul att få träffa dom igen! På kvällen åkte vi hem till Johanna och hennes fina familj där vi bodde under helgen. Jätte trevliga allihopa och även hennes vänner som vi fick träffa och festade med på kvällen. 

På lördagen tog vi en roadtrip då jag och Frida fick köra bil runt hela Eskilstuna. Vi va och besökte Sundbyholm där dom har spelat in bonde söker fru och där även Johanna om två veckor ska ha sin bal. Vi tog en glass där och solade en stund innan vi körde vidare till deras galleria som hette TunaPark. Blev lite shopping för min del vilket jag egentligen inte hade räknat med men hittade en snygg jacka på rean och en fin rosa myströja. Efter shoppingen körde jag vidare till Amalia där vi fick se hennes häftiga hus som en gång i tiden va en gammal skola. Dom anordnar även musikevenemang där en gång i månaden som dom höll på att rigga upp till när vi va där. Så häftigt!! 
Påvägen tillbaka till Johanna så åkte vi förbi hennes bästa killkompis och köpte pizza. Han berättade en hemsk händelse som just hade hänt så vi fick verkligen uppleva två olika sidor av Eskilstuna... Huh. På kvällen kom han och sina två kompisar till oss så vi satt och snackade allihopa. Kände mig dock lite osocial då jag och Frida va helt slut efter alla sena kvällar och allt resande. Men vi åkte även och hämtade hennes föräldrar ifrån en 50-årsfest innan vi fick lägga oss i efterlängtade sängen. 

Söndagen gick åt till att sola och återigen säga hej då till fina Johanna innan en lååång resa väntades hem. 

Vill tacka alla som har gjort denna resa underbar!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0